Wycieczka – Dolina Charlotty **** Resort & SPA – mamowymioczami

Podróżując zawsze zwracałam uwagę na okolicę w której się zatrzymujemy. Jeśli jedziemy nad morze, chcemy być blisko niego, wybierając góry patrzę na odległość od wyciągów, stoków i oczywiście centrum, a na co zwracam teraz uwagę jadąc z dzieckiem? Moje kryteria się trochę zmieniły, zmieniły się na bardziej wymagające;)

LOKALIZACJA

W miniony weekend mieliśmy przyjemność pojechać w naszą pierwszą ambasadorską misję. Kids Travel wysłało nas 240km od domu do Doliny Charlotty. Miejsce to znajduje się niedaleko Słupska, w którym bywałam jako dziecko, więc tym bardziej miło było mi udać się w podróż w tamte rejony. Dolina znajduje się z dala od zgiełku miasta, jednak w niedalekiej odległości od bałtyckich plaż i nadmorskiego kurortu Ustka. Hotel znajduje się nad pięknym jeziorem Zamełowkim, otoczonym ogromem pięknego, leśnego terenu, który jest częścią całego resortu.

POKOJE

Nasz pobyt rozpoczęliśmy w piątek koło godziny 17. Po zameldowaniu, udaliśmy się do naszego apartamentu z widokiem na jezioro. Pokój nosił nazwę Bonnie Tyler, a spali w nim m.in. Gary Booker, Suzi Quatro czy Maggie Reilly. Przyznam, że nie wszystkich kojarzyłam i musiałam sprawdzić kim były te osoby. Hotel utrzymany jest w stylistyce „starych gwiazd rocka” i czuć ten klimat na każdym kroku. Recepcja zasypana jest fotografiami gwiazd, które gościły w Dolinie Charlotty podczas koncertów oraz prywatnych pobytów.

Podczas rezerwacji pokoju można poprosić o wstawienie łóżeczka lub dostawki do spania dla dziecka. Oprócz dostawki o którą poprosiliśmy w pokoju mieliśmy kilka dodatkowych rzeczy takich jak zabezpieczenia kontaktów, podest do umywalki, kubeczki plastikowe w łazience i mata antypoślizgowa do wanny. Większość rzeczy, które mieliśmy dla Was sprawdzić było dostępne od ręki na recepcji.

Jedyną rzeczą, której brakowało mi w pokoju było żelazko. Nie ma go na liście „życzeń” niestety. W hotelu wyznaczona była prasowalnia, gdzie można było skorzystać z żelazka. Niestety dla mnie przy dziecku wolałabym mieć deskę do prasowania w swojej hotelowej szafie.

GASTRONOMIA

Po chwilowym odpoczynku w pokoju udaliśmy się na obiadokolację. Kolacja wydawana była od 16 do 19, serwowana w postaci bufetu. Do wyboru były zawsze dwie różne zupy, dania mięsne na ciepło, makarony, warzywa, wędliny oraz sałatki. Kawa, herbata, napoje i ciasto umilało nam wieczór po kolacji.

Śniadania od 7:00 do 10:30, również były w formie bufetu. Można było zjeść coś lekkostrawnego, a zarazem napełniającego nas energią na cały dzień. Idealną opcją dla nas były naleśniki robione na naszych oczach, jeszcze ciepłe udawało mi się donosić na stół.

Jedzenie jest niewątpliwie jedną z największych zalet tego miejsca. Latem otwierana jest tzw. restauracja na wodzie, która znajduje się na gościńcu – musi być magicznie, zjeść śniadanie przy śpiewie ptaków nad jeziorem.

W restauracji były oczywiście wszystkie wymagane przy najmłodszych gościach rzeczy. Począwszy od specjalnych sztućców, jednorazowych śliniaków, krzesełkek do karmienia skończywszy na specjalnym dziecięcym menu i kąciku zabaw. Bez obaw możemy korzystać ze wszystkiego co jest dostępne, a jeśli czegoś nie widzimy to wystarczy zapytać, przemiła obsługa pomaga zawsze z uśmiechem.

ATRAKCJE, dodatki i udogodnienia

Na przywitanie Amelka dostała kolorowanki i kredki, czym Pani recepcjonistka zaskarbiła sobie jej sympatię od samego początku. Podróż zmęczyła mnie trochę, odwracanie się do dziecka w aucie będąc w widocznej już ciąży, nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy, dlatego po kolacji musiałam odpocząć. Gdzie wypoczywa się najlepiej? Na SPA. W cenie pobytu, goście hotelowi mogą korzystać z basenu, brodziku dla mniejszych dzieci oraz jacuzzi. Basen otwarty jest do godziny 21 od7 rano, więc spokojnie po kolacji zebraliśmy się i poszliśmy popływać.

Goście hotelowi mogą bezpłatnie korzystać z basenu oraz sauny (aromatyczne, sucha, parowa). Za dodatkową opłatą są masaże. W hotelu jest bezpłatne Wi-Fi, bagażownia (niestety nie ma miejsca do przechowywania wózków dla dzieci,) dwie sale zabaw – gdzie w czasie specjalnych ofert, pakietów, okresu wakacyjnego i ferii zimowych możemy skorzystać z usługi animatorek oraz opiekunek do dzieci. Wszędzie jest łatwy dostęp dla osób niepełnosprawnych. Na terenie hotelu jest Rock Pub z kręgielnią, czynny pn-pt od godz. 17:00,a w weekendy od godz. 12:00.

Za dodatkową opłatą możemy skorzystać z ZOO oraz Fokarium. W ZOO oprócz zwierząt, można zwiedzić 'Krainę Bajek’, gdzie przy każdej stacji z głośników słyszymy treść danej bajki. Atrakcja nie tylko dla dzieci. W okresie zimowym zoo czynne jest wyłącznie w weekendy od 10-16:00. Jeśli chodzi o fokarium, polecamy udać się w godzinach karmienia 10:00, 12:00, 14:00 (sezon zimowy – najlepiej dopytać się wcześniej w recepcji o dokładne godziny). W lecie fokarium czynne jest codziennie, a zimą informacji dotyczących otwarcia udziela recepcja hotelu. Kolejną atrakcją jest park linowy, jeden z największych parków linowych na Pomorzu. Dolina Charlotty pamięta również w tej kwestii o najmłodszych klientach, dla których zostały stworzone mini przeszkody linowe (czynne tylko w sezonie letnim). Jeśli jesteście miłośnikami koni to Charlotta oferuje naukę jazdy konnej na lonży lub maneżu, przejażdżki bryczką, a dla bardziej zaawansowanych jeźdźców organizowane są wycieczki konne po okolicy. Do dodatkowych atrakcji należy również Przystań Wodna (dostępna tylko w sezonie letnim) oferująca wypożyczenie kajaków, spływy kajakowe, łódkę motorową oraz wynajem roweru wodnego. Dla fanów łowienia ryb również coś się znajdzie. Łowisko czynne od 1 maja do 30 września w wybrane dni, szczegółowych informacji udziela recepcja. Na miejscu możemy też wypożyczyć rower (60min-10zł) czy kijki do Nordic Walking (bezpłatnie). Na terenie Doliny Charlotty znajduje się też pole namiotowe oraz mieszkalne domki na drzewach.

Jak widzicie atrakcji jest mnóstwo, przez dwie doby ciężko skorzystać choć z 1/3. Na pewno będziemy chcieli tam wrócić latem. Jako Ambasador KIDS TRAVEL mogę napisać, że hotel spełnia wszelkie standardy do przyjmowania dzieci jak i osób niepełnosprawnych, czego rezultatem jest PRZYZNANIE PRZEZ NAS REKOMENDACJI KIDS TRAVEL DLA DOLINY CHARLOTTY.

logo_kids_travel_pop-1024x573

Polecam zajrzeć na stronę Doliny, bo tam możemy zobaczyć całość resortu z lotu ptaka – niesamowity teren i piękne widoki : Doliny Charlotty .

DSC_0787a DSC_0797a DSC_0800a DSC_0808a DSC_0817a DSC_0822a DSC_0823a DSC_0833a DSC_0835a DSC_0841a DSC_0857a DSC_0865a DSC_0868a DSC_0891a DSC_0895a DSC_0897a DSC_0908a DSC_0918a DSC_0923a DSC_0932a DSC_0933a DSC_0941a DSC_0943a DSC_0948a DSC_0950a DSC_0952a DSC_0953a DSC_0964a DSC_0965a DSC_0967a DSC_0974a DSC_0993a DSC_0995a DSC_1003a DSC_1011a DSC_1012a DSC_1021a